אזרחים ותיקים יכולים להפוך ללקוחות גדולים

שלושים וחמישה אחוזים מהאוכלוסייה הם מבוגרים בגילאי 55 ומעלה. ואזרחים ותיקים אמידים מאוד אלו, שולטים כמעט על 45% מההכנסה הפנויה של המדינה. אך משרדי הפרסום הגדולים אינם לוקחים קבוצת אוכלוסייה זו ברצינות, וכתוצאה מכך, נותר שוק בכיר משמעותי שכמעט ואינו מנוצל. מאמר זה מספק מספר הצעות כיצד למקד את תשומת הלב העסקית לחדירה לשוק האזרחים הותיקים.

פרסום לאזרחים ותיקים
בעלי עסקים מתבקשים לשכוח מקלישאות, תקשורת מאופיינת במילים חמודות, ולסגל מודעות למהירות פעולה. אנשים מבוגרים מתעניינים בעובדות וביתרונות המוצר או השירות וכיצד אלו יכולים לסייע להם. מוצרי ושירותי העסק מהווים את נשאי ההטבות בלבד, ולא את ההטבות עצמן.
בני גיל הזהב מבקשים לדעת כיצד הצעת המפרסם תהפוך את חייהם לקלים יותר, מהנים או טובים יותר. פתרון בעיה הוא היבט אותו הם מציבים גבוה ברשימת ההטבות בהם הם מעוניינים. תקשורת ישירה זוכה להערכה, וכרגיל, תמונה אחת שווה אלף מילים. פרסומות המציעות מידע נוסף עובדות טוב במיוחד, ועל הפרסום להיות תמיד חיובי ואף פעם לא לדבר שירות אל קהל היעד המסוים.

מה לא מומלץ בפרסום למבוגרים
מומלץ שלא למכור את הרעיונות השוליים לאזרחים בכירים, כגון פרויקטים של עבודה מהבית בשכר על פי שעה תוך התעשרות מהירה ותכניות עסקיות. לשוק הבכיר נלווים קבוצות שמירה המאתרים אמני הונאה, ושני נושאים אלו ניצבים בראש רשימתם. אם בעל עסק מוצא עצמו בראש רשימה זו, העסק שלו נקלע לצרות.
כשמפרסם מבקש את מקור המידע הטוב ביותר לגבי שיטות הפרסום לשוק הבכיר, עליו לקרוא את מה שהם קוראים. לקנות מספר מגזינים לזמן פרישה, חופשות, נסיעות, בישול או השקעה ממוקדת למבוגרים, כמו גם לקרוא מאמרים ומודעות. מגזינים וכתבי עת אחרים יספקו תובנה חשובה לגבי השיטה הטובה והמשתלמת לפרסם לשוק זה של אזרח בכיר.
הבנת השוק המשמעותי של האזרחים הותיקים והכרה בו. מומלץ לבעלי עסקים להיפטר מכל מה שאי פעם שמעו על קבוצת האוכלוסיה בגילאי 55 ומעלה. אנשים מבוגרים הם אנשים תוססים ומלאי חיים. הם מבקשים רעיונות חדשים, אתגרים, ודרכים חדשות וחדשניות ליהנות מהחיים. תודות לביטוח הלאומי, השקעות חכמות ותכניות פרישה טובות, יש להם את הכסף לשלם עבור מאווייהם. רוב בני גיל הזהב רוצים את מה שכולם רוצים: בריאות, אושר וביטחון. רבים מבקשים התרגשות, רומנטיקה והרפתקאות. בנוסף, הם מעוניינים לשמור על קשר הדוק עם ילדיהם ונכדיהם.
מוצרי יעד ושירותים לאזרחים ותיקים. כן. אנשים מבוגרים מתעניינים בספינות שייט, ויטמינים וכיסאות גלגלים. אך כך גם אלפי אנשים מתחת לגילאי 55. ההבדל טמון בכך ששוק בני גיל הזהב מורכב מאנשים המבקשים פתרונות לבעיות. רם רוצים להפוך את חייהם לקלים ומהנים יותר, ויש להם את הכסף לשלם עבור שירותים ומוצרים שיכולים לסייע להם להשיג מטרות אלו. אם מוצר מסוים פותר בעיה ספציפית, קהל זה הוא קהל היעד של העסק.

מדור: