יתרונות יוגה לבני גיל הזהב

בני גיל הזהב סובלים בדרך כלל ממחלות כרוניות רבות, כגון לחץ דם גבוה, דלקת פרקים ושינה ירודה. יוגה הוכחה מזה שנים רבות ביתרונותיה להקלת מצבים אלו, וטכניקות המשלבות תנוחות פיסיות עם טכניקות הרפיה ונשימה, משפרות את הבריאות הכללית והרווחה.
הרגלי שינה משופרים. אם אתם סובלים ממחסור בשינה, יוגה מסייעת לכם לישון טוב יותר. מחקר שהשווה בין תרופות שינה צמחיות לבין יוגה, מצא כי משך השינה השתפר, וזמן ההירדמות התקצר בעקבות תרגול יוגה. הדרישות הפיסיות של התרגול, בשילוב עם טכניקת הנשימה וההרפיה, משפרים את איכות השינה, ומובילים לשיפור איכות החיים. כלומר, אתה תחוש טוב יותר גם במהלך היום.
הקלת כאבים כרוניים. רבים מבני גיל הזהב סובלים מכאבים כרוניים במפרקים ובשרירים, ויוגה ידועה בשיפור מצבים אלו. תרגול יוגה במשך חודש בלבד, מוביל לשיכוך הכאבים. מבוגרים מגלים כי ביצוע התרגילים מפחית את הכאב והם חווים אף יתרונות פסיכולוגיים הנובעים מהאינטראקציה החברתית של שיעור יוגה.
הפחתת לחץ דם. יוגה ידועה ביתרונותיה להפחתת לחץ דם גבוה, שזוהי בעיה בריאותית רצינית ונפוצה בקרב בני גיל הזהב. התרגול משלב טכניקות מרגיעות מבחינה נפשית ופיסית, המסייעים להורדת לחץ הדם. ואכן, משתתפים במחקר רפואי שבוצע בהודו חוו ירידה בלחץ הדם שלהם במהלך תרגול יוגה במשך שלושה חודשים. מחקר שני דיווח כי טכניקות הנשימה של היוגה הובילו לירידה טובה יותר בלחץ הדם, בהשוואה לפעילות מרגיעה כגון האזנה למוסיקה.
שיפור הגמישות וטווח התנועה. ככל שאתה מתבגר והופך להיות פחות פעיל, יתכן שתבחין שאינך גמיש כפי שהיית בגיל צעיר יותר. יוגה משפרת את הגמישות וטווח תנועת מפרקים באמצעות תנוחות פיסיות המותחות את השרירים ומשמנות את המפרקים. אנשים הסובלים מדלקת פרקים ומצבים אחרים של נוקשות שרירים, נהנים מיוגה. תנוחות הכרוכות בתנועות חלקות מועילות יותר מאשר תנוחות סטטיות. תרגול יוגה במשך מספר ימים במסגרת קבוצה או בבית, עשוי להיות כל שתזדקק לו על מנת לשפר את הגמישות והניידות.