פעילויות חברתיות לבני גיל הזהב

פעילויות חברתיות חיוניות לבני גיל הזהב לשיפור בריאותם הפיסית והנפשית, ולרווחתם הכללית. כל פעילות גופנית מגבירה את תנועות גופם במיוחד במקרה שהם ממעטים בתנועה מחשש לפגיעה. כאשר מערבים את הפעילות עם מספר משימות, ניתן לסייע להם להיפטר מדיכאון, בעיות ריכוז ואובדן זיכרון. הפעילות מוסיפה לביטחונם האישי ומעניקה להם תחושת עצמאות. קיימות פעילויות יצירה ותרבות שתוכננו במיוחד למבוגרים, וניתן לכללול אותן בחיי היומיום. צעד כזה תורם אף לחברה המתוודעת לכישורים המיוחדים של קבוצת גיל זו.

פעילויות פנאי ותרבות
גינון וטיפול בצמחים הוא פעילות פנאי ממנה נהנים אנשים מבוגרים. הם עשויים להתקשות לטפל בכל הגינה, אך מספר עציצים קטנים בבית מושלמים עבורם. הם יבצעו את העבודה בקצב שלהם, ויתעניינו בטיפול בצמחים תוך השקעת הזמן הדרושה לנטיעת השורשים. יש להם גם את הסבלנות ומיומנות הדרושות לביצוע העבודה.
פעילות נוספת שמשמחת את בני גיל הזהב ושומרת על בריאותם ופעילותם היא שחייה, לפחות אחת לשבוע.
ריקוד ומוסיקה הן שתי פעילויות תרבותיות מהן נהנים אנשים בכל קבוצות הגיל. אנשים מבוגרים, הסובלים מחוסר יכולת לבצע תנועות גוף חופשיות, יכולים לתרגל ריקוד כיסא גלגלים שהופך לפופולרי יותר ויותר. ניתן ליצור קבוצת אנשים בגיל הזהב המתעניינים בריקוד, לשכור מדריך המתמחה בהוראת ריקוד לקבוצת גיל זו ולהשקיע את הזמן ללמוד מיומנויות ריקוד חדשות. מוסיקה מעניקה מגע מרפא למוח. במהלך מפגשי המוסיקה, מומלץ להתאסף בחדר ולנגן את השירים האהובים על כל אחד. בין לבין, ניתן לשיר יחד או לרקוד עם המוסיקה.

פעילות יצירתית
כולנו אוהבים להתבונן על תצלום ישן בשל הזיכרונות הנעימים הקשורים אליו. אנשים מבוגרים אינם יוצאים מהכלל בתחום זה. לכן, מומלץ לעודד אותם להכין אלבום או קולאז' תוך שימוש בתצלומים של בני המשפחה והמזכרות. הם יכולים להמשיך לקשט עם פריטים דקורטיביים קטנים כמו פרחים מיובשים וניירות מיוחדים. ברגע שהעבודה מבוצעת, ניתן למסגר את הקולאז' ולהניח אותו בחדרם.
שמחת חיים ועיסוקים חשובים ביותר לבריאות בני גיל הזהב. לכן ניתן להצטרף לסדנת תחביבים כדי ללמוד משהו חדש. אנשים מסוימים עשויים לרצות לנגן בכלי כלשהו כגון פסנתר, ולנגן להנאתם בשעות הפנאי שלהם. מומלץ להעניק להם את ההזדמנות לשוחח על חוויותיהם, ולבקש מבן משפחה מבוגר להקליט את מחשבותיו וחויותיו. הם יכולים לדבר על כל דבר, החל מאירוע מיוחד בחייהם ועד להתקדמות בקריירה. ניתן לתמלל את ההקלטות לחוברות, ולארגן מפגש בו הם מספרים את הסיפורים שאספו ומקריאים אותם לעיני כולם.

פעילויות פנאי
לפעילויות חברתיות יש השפעה טיפולית על הגוף והנפש של בני גיל הזהב. יחד עם זאת, כאשר הם אינם מסוגלים לבצע תנועות גוף גמישות, יש לבצע שינויים מסוימים על מנת להתאים את יכולותיהם לפעילויות פנאי שונות. דייג, שייט בסירה, פעילות ספורטיבית מתונה או משחק קבוצתי בחוץ הם פעילויות חברתיות הכרוכות בתנועות פיסיות מינימליות אותן יכולים לבצע בני גיל הזהב. ניתן להשיג ציוד ספורט מיוחד לנוחיותם, כך שיוכלו לבצע פעילויות ספורט שונות.
המטרה הבסיסית של כל הפעילויות האלו היא להגביר את הערכתם העצמית, כמו גם לקבל את ההזדמנות להביע את רגשותיהם. בנוסף, פעילויות קוגנטיביות לבני גיל הזהב מועילות ביותר במניעת או הפחתת תסמינים הקשורים למחלות מורכבות כגון אלצהיימר.